افزایش سرعت مرورگر فایرفاکس با جلوگیری از نمایش تصاویر در مرورگر

برای افزایش سرعت فایرفاکس و باز شدن سریعتر صفحات وب در مرورگر فایرفاکس و یا به هر علت دیگری میتوانید با جلوگیری از نمایش تصاویر در مرورگر فایرفاکس از باز شدن تصاویر موجود در صفحاتی که از آنها بازدید میکنید جلوگیری کنید. اینکار باعث افزایش سرعت فایرفاکس و بارگذاری سریعتر صفحات وب شده و شما به مطلب سریع تر دسترسی پیدا می کنید.

مرورگر کروم در تنظیماتش به صورت پیش فرض گزینه ای برای غیر فعال کردن تصاویر دارد، مرورگر فایرفاکس نیز تا قبل از ورژن بیستم این چنین امکانی را در خودش داشت ولی بعد از آن این امکان غیر قابل دسترسی شد! البته حذف نشده فقط دیگر در قسمت تنظیمات نیست، اما اگر میخواهید که مرورگر فایرفاکس تصاویر وب سایت ها را به شما نشان ندهد، با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

برای این کار باید از دستورات پروتکل about  مرور گر فایرفاکس استفاده کرد. از این رو در قسمت آدرس بار عبارت زیر را تایپ کنید:

about:config

در این هنگام مرورگر فایر فاکس مطابق معمول اخطاری به شما نمایش می دهد. روی دکمه I accept the risk کلیک کنید.

در پنجره باز شده در قسمت سرچ متن زیر را تایپ کنید:

permissions.default.image

در خط اول عین متنی را که در قسمت سرچ وارد کرده بودید مشاهده می کنید (توجه: به بقیه خطوط کاری نداشته باشید) در همان خط اول روی عدد یک دو بار کلیک کنید و مقدار آن را به دو تغییر بدید و سپس اوکی کنید، از این به بعد مرورگر فایر فاکس تصویر را در وب سایت ها به شما نشان نمی دهد، برای اینکه بتوانید دوباره نمایش تصاویر در مرورگر را فعال کنید کافیست عدد دو را مجدد به یک تبدیل کنید.