اعمال پالیسی در ورک گروپ برای کاربران بجز گروه administarstors

در شبکه های ورک گروپ ممکن است بخواهید بعضی پالیسی ها برای کاربران بجز گروه administarstors اعمال شود. چون در حالت عادی برای اعمال پالیسی در سیستم هایی که عضو یک دامین نیستند میتوان با تایپ عبارت gpedit.msc در RUN به کنسول  Local group policy editor رفت و پالیسیهای مناسب را تنظیم کرد. اما پالیسی هایی که به این روش تنظیم شوند به همه کاربران سیستم اعمال میشود و شما حتی اگر عضو گروه administarstors هم باشید ناچار این پالیسی ها به شما هم اعمال میشود. 

برای اعمال  پالیسی برای کاربران بجز گروه administarstors که در گروپ پالیسی روی یک سیستم لوکال اعمال کرده اید به کاربران عضو گروه administarstors اعمال نشود از  این روش استفاده میکنیم:

ابتدا در RUN عبارت MMC را تایپ کنید و دکمه Enter را فشار دهید.

mmc

در پنجره باز شده مطابق شکل از منوی فایل رو گزینه add/remove snap-in  یا از کلیدهای ترکیبی Ctrl+m استفاده کنید تا به صفحه بعد برای انتخاب کنسول مورد نظر بروید.

add-remove snap-in

در پنجره جدید گزینه Group policy Object را انتخاب میکنیم و روی add کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود .

پالیسی برای کاربران بجز گروه administarstors

در پنجره جدید روی دکمه Browse کلیک کنید.

پالیسی برای کاربران بجز گروه administarstors

در پنجره باز شده اگر تب Users را انتخاب کنید سپس میتوانید کنسول گروپ پالیسی را برای اعمال به کاربران موجود در این صفحه فراخوانی کنید که اگر گزینه Non-administrators را انتخاب کنید برای اعمال این پالیسی به همه کاربران بجز اعضای گروه Administrators به این کنسول دسترسی خواهید داشت سپس روی دکمه OK کلیک کنید.

اعمال پالیسی برای کاربران بجز گروه administarstors

در صفحه بعدی روی Finish کلیک کنید و در صفحه بعد روی OK کلیک کنید تا نهایتا به صفحه کنسول انتخابی برسید.

پالیسی برای کاربران بجز گروه administarstors

الان با کلیک بر روی کنسول  Local Computer\Non-Administrators به کنسول مورد نظر برای تنظیم پالیسی برای کاربرانی که عضو گروه Administrators نیستند میرسید و میتوانید تنظیمات مناسب برای این کاربران را به راحتی اعمال کنید.