نصب ویندوز و سرور در محل

آموزش استفاده از قابلیت تایپ صوتی گوگل در ویندوز

یکی از قابلیتهای خوب گوگل، قابلیت تایپ صوتی گوگل یا Voice typing است که با کیفیتی عالی این کار را انجام میدهد و شما میتوانید با نصب میکروفون روی سیستم و یا هدفونهای دارای میکروفون با صحبت کردن و خواندن متن، فایل تایپ شده را بدست بیاورید. قبل از مطالعه مطلب به خاطر داشته باشید میتوانید برای دریافت انواع خدمات پشیبانی شبکه های کامپیوتری و تعمیرات کامپیوتر و اعزام نیرو به محل با ما تماس بگیرید.

برای تایپ صدا و تبدیل صحبت شما به متن و فایل ورد از طریق قابلیت تایپ صوتی گوگل در سیستم عامل ویندوز، مراحلی که عرض میکنم را باید انجام دهید: اول سیستمتان را به اینترنت وصل کنید و با یک اکانت گوگل مربوط به خودتان به آدرس https://docs.google.com مراجعه کنید که البته برای تایپ نکردن این آدرس، در سایت گوگل میتوان براحتی وارد این سایت شد.(تصویر زیر) دقت بفرمایید که برای این کار از مرورگر کروم باید استفاده کنید.(شکل زیر)

docs.google

بعد از وارد شدن به Docs مطابق شکل زیر یک سند جدید باز میکنیم.

ایجاد سند جدید در Docs

بعد باز شدن یک سند جدید مانند شکل زیر از سربرگ Tools گزینه Voice typing را انتخاب میکنیم.

تایپ صوتی با Google-docs

سپس برای انتخاب زبان فارسی مطابق شکل زیر عمل میکنیم .

استفاده از تایپ صوتی گوگل

و در آخر با کلیک بر روی آیکون بلندگو موجود در صفحه آن را به حالت انتخاب در آورده و شروع به صحبت میکنیم و تایپ شدن صحبت را در سند موجود ملاحظه میکنیم.

فقط دقت داشته باشید که قبل از شروع به کار از سالم بودن و نصب صحیح بلندگو و کارت صدا مطمئن باشید. در نهایت برای ایجاد خروجی از فایل تایپ شده از منوی File روی گزینه Download as و سپس فرمت مورد نظر را انتخاب و ذخیره میکنیم.

ذخیره فایل تایپ شده در Docs

 

روش تنظیم ذخیره خودکار عکس های و فیلم ها در Google Photos

میتوانید برای اعزام تکنسین کامپیوتر و شبکه به محل خود با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید
5/5
نوشته های مرتبط: