بعد از راه اندازی شبکه و نصب سرویس اکتیودایرکتوری چندین گروه جدید با دسترسی و کاربردهای مختلف ایجاد میشود که پر کاربردترین این گروه ها عبارتنداز:

گروه Schema Admins

Schema Admins یک گروه global است که به شما در مورد مدیریت Schema اکتیو دایرکتوری کمک میکند. از آن جهت که اعضای این گروه داری قدرت مدیریت Schema اکتیو دایرکتوری میباشند، قبل از اضافه کردن یوزر به این گروه، دقیق فکر کنید. یادتان باشد، این گروه فقط بر روی forest root domain میباشد.

گروه Group Policy Creator Owners

Group Policy Creator Owners یک گروه global میباشد که به شما در مدیریت Group Policy کمک میکند. اعضای این گروه قدرت کنترل و مدیریت گروه پالسی در domain را دارند.

گروه Domain Admins

گروه Domain Admins یک گروه global است که برای اداره کردن تمام کامپیوترها در یک domain به شما کمک میکند. با توجه به اینکه  به صورت پیشفرض آنها عضو گروه Administrators هستند، اعضای این گروه توانایی کنترل بر روی همه کامپیوترهای داخل یک domain را دارا میباشند. برای اینکه کسی را ادمین یک domain کنید، آن را عضو این گروه کنید.

گروه Administrators

Administrators یک گروه محلی local group است که دسترسی کامل اجرایی یا full administrative access بر روی کامپیوتر منحصر به فرد یا یک domain تک را دارد که بستگی به محل location آن دارد. به این علت که این گروه دارای دسترسی کامل میباشد، شما باید خیلی به این موضوع در زمانی که یک یوزر را به این گروه اضافه میکنید، توجه کنید. برای این که کسی را ادمین یک کامپیوتر محلی
local computer یا domain کنیم، تنها کاری که انجام میدهیم این است که یوزر را در این گروه اضافه کنیم. تنها کسانی که عضو گروه
Administrators هستند، میتوانند این اکانت account را تغییر دهند. عضو های پیش فرض در این گروه Administrator ، Domain Admins و Enterprise Admins میباشند.

گروه Enterprise Admins

گروه Enterprise Admins در اکتیودایرکتوری یک گروه universal است که به شما برای اداره کردن تمام کامپیوترها در یک domain tree یا forest کمک میکند. اعضای این گروه دارای کنترل کامل بر روی همه domainsها در یک forest میباشند. این گروه عضو گروه Administrators در تمام دومین کنترولرهای موجود در  forest میباشند. توجه کنید که این گروه فقط بر روی forest root domain
میباشد. اگر میخواهید یک حساب کاربری را به صورت enterprise ادمین کنید،  آنرا عضو این گروه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.