دسترسی به صفحه مدیریت مودم TP Link

دسترسی به صفحه مدیریت TP Link

برای دسترسی به صفحه مدیریت مودم TP Link به این ترتیب باید عمل کنید:

ابتدا باید ارتباط فیزیکی بین سیستم شما و مودم برقرار باشد این ارتباط میتواند از طریق یک کابل شبکه که یک سر آن به کارت شبکه سیستم شما و سر دیگر آن به یک پورت RJ 45 روی مودم متصل است باشد و یا در صورتی که ارتباط وایرلس بین سیستم و مودم برقرار است این ارتباط از طریق امواج برقرار خواهد بود و نیازی به تنظیم آی پی هم نخواهد نبود.

سپس روی سیستمی که به مودم متصل است یک مرورگر وب باز کنید و آدرس http://192.168.1.1 را در نوار آدرس تایپ کنید. توجه داشته باشید که خود سیستم شما هم باید یک آی پی از این رنچ داشته باشد.

نام کاربری و رمز عبور را در صفحه ورود وارد کنید. نام کاربری و رمز عبور برای صفحه مدیریت مودم TP Link به صورت پیش فرض admin با حروف کوچک است.

بازگردانی تنظیمات پیشفرض مودم های TP-Link

اگر با گذرواژه پیش فرض که در بالا گفته شد نمی توانید به صفحه مدیریت مودم TP Link خود دسترسی داشته باشید یا یوزر و پسورد مودم توسط کسی آنرا تنظیم کرده برای امنیت بیشتر عوض شده که باید آنرا بدست آورید و یا آی پی مودم عوض شده است. در هر صورت می توانید برای دسترسی به مودم تنظیمات پیشفرض مودم را بازگردانی کنید. برای اینکار باید مراحل زیر را انجام دهید تا تنظیمات مودم TP-Link را بازنشانی کنید. برای این کار ابتدا نیاز به یک پین کوچک یا یک جسم باریک دارید. سپس در حالی که دستگاه روشن است دکمه reset را در پشت دستگاه پیدا کنید و آن را با پین برای 10 ثانیه پایین نگه دارید.
اگر همه چراغ های روی مودم خاموش و سپس چند بار روشن و خاموش شدند یعنی روتر به طور موفقیت آمیز تنظیم مجدد شده است و دیگه وقتشه که بیخیال دکمه reset پشت مودم شوید.

هنگامی که روتر شما دوباره شروع به کار می کند، می توانید فرایند ورود به پنل مدیرتی را مانند راهنمای بالا با یوزر و پسورد پیشفرض که در بالا گفته شد ادامه دهید.