اتصال جیمیل به اوت لوک

دسترسی به Gmail از طریق Outlook

برای اتصال جیمیل به نرم افزار اوت لوک که روی کامیپوتر شما نصب شده است ابتدا باید وارد قسمت setting اکانت جیمیل مورد نظر شده و در آنجا برای مشاهده همه تنظیمات جیمیل روی گزینه See all setting کلیک کنید.

اتصال جیمیل به اوت لوک

بعد از مشاهده تمام تب های قسمت Seting باید روی تب Forwarding and POP/IMAP کلیک کنید سپس گزینه Enable IMAP را انتخاب و روی Save change در انتهای صفحه کلیک کنید.

اتصال جیمیل به اوت لوک

بعد از انجام این کار وارد نرم افزار outlook خود شوید و پس از کلیک روی گزینه file در پنجره باز شده گزینه Add account را انتخاب کنید.

اتصال جیمیل به اوت لوک

بعد از باز شدن پنجره جدید گزینه Manual setup or additional server type را انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید.

اتصال جیمیل به اوت لوک

سپس با توجه به اینکه ما در اینجا میخواهیم جیمیل را اضافه کنیم مانند تصویر زیر گزینه دوم را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

اتصال جیمیل به اوت لوک

در پنجره بعدی تنظیمات را مانند آنچه در داخل تصویر گفته شده انجام دهید. برای مشاهده بهتر تنظیماتی که باید انجام شود میتوانید این صفحه را هم ببینید.

اتصال جیمیل به اوت لوک

بعد از پر کردن فیلدهای بالا روی دکمه More settings کلیک کنید تا یک پنجره دیگر باز شود در این پنجره وارد تب outgoing server شوید و تیک گزینه زیر را بزنید

اتصال جیمیل به اوت لوک

در همین پنجره وارد تب Advanced شوید و در برای افزایش امنیت گزینه ssl را مانند تصویر زیر برای هر دو فیلد incoming و outgoing انتخاب کنید به خاطر داشته باشید برای این حالت شماره پورت وردی همان 993 اما پورت خروجی را 465 وارد کنید. سپس روی ok کلیک کنید.

اتصال جیمیل به اوت لوک

اگر تمام این تنظیمات را درست انجام داده باشید و اینترنت هم مشکلی نداشته باشد احتمالا اتصال جیمیل مورد نظر به اوت لوک انجام شده است.

اگر بعد از انجام تمام این کارهای پیغام خطای زیر را مشاهده کردید

Log onto incoming mail server (IMAP): The connection to the server was interrupted. If this problem

continues, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).

معمولا به خاطر تنظیم روش احراز هویت دو مرحله ای برای ورود به جیمیل است که برای رفع آن باید وارد تنظیمات حساب گوگل خود شوید و از قسمت Security گزینه Signing in to Google را پیدا کنید سپس روی گزینه App passwords کلیک کنید و در صفحه بعد نوع app را انتخاب کنید تا یک پسورد برای آن ایجاد شود.

پسورد ایجاد شده را کپی کرده و آنرا در صفحه ای که از شما درخواست پسورد میکند وارد کنید احتمالا مشکل رفع میشود.

در نظر داشته باشید همواره میتوانید برای اعزام تکنسین کامپیوتر و شبکه به ما تماس بگیرید.