ایجاد زمانبندی برای دسترسی به سرور tsplus

آموزش tsplus

برای ایجاد زمانبندی دسترسی به سرور با نرم افزار tsplus شما نیاز به حداقل نسخه 9.60 یا بالاتر ترمینال سرویس tsplus دارید تا بتوانید از ویژگی محدودیت connect شدن کاربران به سرور یا Work Hours Access Restrictions استفاده کنید.

این یک ویژگی عالی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است و به admin اجازه می دهد تا به سرعت تنظیمات مربوط به محدودیت اتصال سرور را در زمان و روزهای مورد نیاز ایجاد کند.البته، اگر شما از Active Directory در شبکه خود استفاده میکنید میتوانید به جای استفاده از این ویژگی، مستقیما ساعت کار کاربر را روی Active Directory تنظیم کنید.

ایجاد محدودیت زمانی برای دسترسی کاربران

برای جلوگیری از بازکردن یک session در سرور در خارج از ساعت زمانبندی، کاربر را در قسمت سمت چپ پنجره انتخاب کنید، سپس گزینه «Authorize only during these time ranges» را انتخاب کنید.

برای تأیید اینکه بتواند در چه روزهایی دسترسی داشته باشد تیک روز مورد نظر را زده و زمان شروع و پایان محدوده زمانی آن روز را با استفاده از فرمت HH: MM وارد کنید.

نرم افزار TSPlus برای زمانبندی نیاز به زمان 24 ساعته دارد، یعنی 07:00 ساعت 7:00 و 7 بعد از ظهر ساعت 19:00 است.

اولویت زمانبندی ها و قوانین مجوزها در tsplus

همواره در محدویتهای ایجاد شده برای زمانبندی دسترسی ها در tsplus قوانین زیر اعمال می شود:

  • Administrators همواره می توانند در زمان که خواست به سرور متصل شوند و در واقع این زمانبندی محدودیتی برای گروه Administrators ایجاد نمیکند.
  • زمانبندی مشخص شده برای user بر زمانبندی مشخص شده برای Group اولویت دارند. یعنی: زمانبندی گروهی تنها زمانی اعمال می شود که برای اعضای گروه یا کاربر زمانبندی خاصی او تعریف نشده باشد.
  • همواره زمانبندی برای دسترسی اولویت دارد: اگر شما به عنوان ادمین چند زمانبندی گروهی ایجاد کرده باشید و کاربری که در این گروهای هست حداقل یک اجازه اتصال در یکی از زمانبندی را داشته باشد کاربر میتواند اتصال برقرار کند.
  • نکته:sessionهای موجود ایجاد شده توسط کاربر در پایان زمانبندی بسته نمیشود و کاربر را مجبور به اتصال مجدد نمیکند.