نمایش One Drive به عنوان یک درایو شبکه

نمایش وان درایو

فضای ابری مایکروسافت که در صورت داشتن یک اکانت مایکروسافت میتوانید از آن استفاده کنید One Drive است. در اینجا میخواهیم روش نمایش One Drive به عنوان یک درایو شبکه را توضیح دهیم ت بتوانید آن را مانند یک درایو شبکه در کامپیوتر خود مشاهده کنید و براحتی از آن برای ذخیره فایلها و اطلاعات خود استفاده کنید. برای اینکه امکان نمایش One Drive مایکروسافت را مانند یک درایو شبکه در کامپیوتر خود داشته باشید مراحل زیر را باید طی کنید:

ابتدا یک اکانت مایکروسافت برای خود ایجاد کنید. سپس با همان مشخصات اکانت خود به Onedrive.com لاگین کنید.

بعد از لاگین به آن عدد CID موجود در آدرس بار مرورگر را که ممکن است شامل اعداد و حروف انگلیسی باشد کپی کنید. دقت کنید که این کپی کاراکترهای دیگری شبیه % یا & را شامل نشود.

نمایش وان درایو در کامپیوتر

درکامپیوتر خود در Windows Explorer روی This PC کلیک کنید. سپس روی تب Computer کلیک کنید و سپس Map network drive را انتخاب کنید.

تنظیم وان درایو

در پنجره ای که باز میشود در فیلد Folder ابتدا عبارت https://d.docs.live.net/ را وارد کنید و سپس CID را که قبلا کپی کرده بودید وارد کنید.

تنظیم وان درایو در کامپیوتر

میتوانید تیک چکباکس گزینه Connect using different credentials را علامت دار کنید تا دفعات بعد نیازی به وارد کردن مشخصات حساب کاربری نداشته باشید. در پایان روی Finish کلیک کنید. بعد از این میتوانید با باز کردن This PC به راحتی به one drive اکانت مایکروسافتی خود دسترسی داشته باشید.