ضبط صدای تلفن گویا سانترال TDA

ضبط صدای تلفن گویا

ضبط صدا برای تلفن گویای سانترال های پرظرفیت TDA و TDE یکی از روش هایی است که شرکت ها با استفاده از آن سعی در کاهش کار اپراتورهای تلفن و نیز بهبود پاسخ گویی دارند.

برای ضبط پیغام تلفن گویا بر روی دستگاه های پرظرفیت پاناسونیک دو روش وجود دارد که در یک روش گوشی تلفن را برداشته و بعد از شماره گیری فیچر کد مربوطه اقدام به ضبط صدا میکنیم و در روش دیگر ابتدا یک پیغام صوتی در یک پلیر قرار داده و آن دستگاه پلیر را با استفاده از کابل به یکی از جک های ورودی موجود روی سانترال متصل کرده و بعد از طریق گوشی و وارد کردن کدهای مربوط اقدام به پخش پیغام از طریق دستگاه پلیر میکنیم.

در این قسمت ما روش اول را با هم مرور می کنیم.

ضبط صدای تلفن گویا سانترال های TDA و TDE از طریق گوشی تلفن

برای اینکار ابتدا شماره دیزایی را که میخواهیم بر روی آن پیغام تلفن گویا پخش شود را مشخص میکنیم. سپس در قسمت 10.2 یعنی قسمت تنظیمات خطوط شهری خطوط شهری که میخواهیم بر روی آنها پیغام دیزا پخش شود را مشخص میکنیم و در تایم مورد نظر شماره دیزا را برای آنها وارد می کنیم.

سپس در قسمت 5.3.2 یعنی Optional Device -> Voice Message ->Disa Message مشخص میکنیم در صورت شماره گیری اعداد 0 تا 9 تماس به کدام داخلی منتقل شود.

اگر بخواهیم تماس گیرنده بعد از گرفتن یک عدد به سمت چند داخلی منتقل شود میتوان آنها را در یک گروه قرار داد. برای این کار باید وارد قسمت 3.5.1 یا Group -> Incoming Call Distribution ->Group Message شده و از اینجا در تب Floating Extention number یکی از گروه ها را انتخاب کرد و سپس با فشردن دکمه member list تمام این داخلی ها را در آن گروه قرار داد و در قسمت Disa Message شماره این گروه را وارد کرد تا تماس به سمت داخلی های موجود در این گروه منتقل شود.

همیچنین باید در نظر داشته باشید گوشی تلفنی که میخواهید از طریق آن پیغام صوتی را ضبط کنید هم به داخلی متصل باشد که قابلیت ضبط صدا را داشته باشد. برای انجام این تنظیم هم در قسمت 2.7.1 یعنی مسیر System -> Class of Service ->COS Setting و در تب Programing& Manager برای شماره داخلی مورد نظر سربرگ Manager را روی حالت Enable قرار میدهیم.

سپس سراع تلفن رفته و بعد از برداشتن گوشی تلفن کد مخصوص ضبط و پخش و حذف تلفن گویا را وارد میکنیم. این کد معمولا *36 است که البته میتوان با مراجعه به بخش 2.6.1 یعنی مسیر System -> Numbering Plan ->Main و در سربرگ Features کد گزینه OGM Record/Clear/Playback را مشاهده کرد.

سپس برای ذخیره پیغام عدد 1 برای پخش پیغام ضبط شده عدد 2 و برای حذف پیغام عدد 0 را انتخاب می کنیم. سپس شماره دیزایی که میخواهیم صدا روی آن ضبط شود مثلا 501 وبعد از چند ثانیه تایم انتظار شروع میشود و پس از پایان آن که با دو صفر 00 نمایش داده میشود باید اقدام به شروع ضبط صدا کرد. بعد از پایان ضبط صدا هم باید بلافاصله دکمه Store را برای ذخیره صدا روی دیزا فشرد.

با فرض اینکه شماره دیزای مورد نظر که میخواهیم روی آن صدا ضبط کنیم 501 باشد

برای ضبط صدا *36->1->501 ضبط صدا + Store

برای پخش صدا *36->2->501

برای حذف صدا *36->0->501

برای دریافت خدمات نصب و راه اندازی دستگاه های سانترال پاناسونیک با ما تماس بگیرید.