تکنسین خدمات کامپیوتری

تکنسین ها بیشتر با وسایل جانبی سخت افزاری کار می کنند تا با نرم افزار. آنها باید در کار با سیستم عامل های بسیار پرکاربرد مانند ویندوز، لینوکس یا mac OS تبحر داشته باشند. آنها مسئول پشتیبانی و ارائه خدمات درخواستی مریوط به تماس مشتری هستند.

یک تکنسین خدمات کامپیوتری یا تکنسین شبکه های کامپیوتری، انواع مختلفی از مسائل مربوط به سیستم های کامپیوتری یا سرورها یا شبکه ها را نصب، ارزیابی، شناسایی و عیب یابی می کند. یک تکنسین تعمیر کامپیوتر، سخت افزار یا نرم افزار معیوب رایانه های شخصی یا لپ تاپ را تشخیص داده و بعد از اینکه مشکلات را شناسایی کرد، آنها را برطرف می کند.

تکنسین های کامپیوتر باید مهارت تحلیلی و حل مسئله داشته باشند. آنها مجبورند برای پشتیبانی کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری هر زمان که لازم باشد به محل مشتری مراجعه کنند.

تکنسین ها باید دارای مهارت های ارتباطی باشند، زیرا لازم است فناوری را برای افراد غیر فنی توضیح دهند. آنها باید آمادگی کار در ساعتهای مختلف را داشته باشند.

همچنین تکنسین ها باید آماده انجام کارهای فیزیکی مانند بلند کردن کامپیوتر یا تجهیزات باشند و در صورت لزوم آنها را به مکان های دیگر منتقل کنند.

شرح شغل تکنسین خدمات کامپیوتری و شبکه

تکنسین خدمات کامپیوتری، کامپیوترها را با استفاده از ابزار باز و دوباره اسمبل می کنند. آنها کارهای مربوط به نصب نرم افزار و ارتقا سیستم عامل را نصب و پیکربندی می کنند.

همچنین تکنسین ها باید لوازم جانبی و تجهیزات IT مانند چاپگرها، دستگاه های تلفن همراه، اسکنرها و غیره را نصب و رفع عیب کنند. آنها هنگام خراب شدن هارد دیسک ها مجبورند سیستم عامل ها را دوباره نصب کنند.

تکنسین ها آزمایشات عملکرد را با توجه به نیاز انجام می دهند، ویروس ها و بدافزارها را از بین می برند. آنها همچنین برای اطمینان از عملکرد بهتر و تشخیص مشکلات اتصال به شبکه، اجزای سخت افزار کامپیوتر را تنظیم می کنند. همچنین مسئولیت تکنسین های تعمیر کامپیوتر شامل تعویض صفحه نمایش در رایانه ها، نصب و پیکربندی برنامه های نرم افزاری و مونتاژ رایانه های رومیزی و لپ تاپ است. تکنسین ها باید مهارت کافی در یادگیری فن آوری های جدید بدون راهنمایی زیاد داشته باشند.

آنها باید مواردی مانند مشکلات صفحه نمایش، کارت شبکه و مادربرد، کارت ویدیو ، کارت صدا و مشکلات نرم افزاری مربوط به Outlook یا MS-Office و پیام های خطای windows را رفع کنند.  

تکنسین ها باید در مورد سیم کشی دستگاه های سخت افزاری بدانند. آنها باید سخت افزار و نرم افزار نصب کنند.      

همچنین ممکن است تکنسین ها مجبور باشند از انواع مختلف دستگاه های مخابراتی، شبکه های محلی (شبکه های محلی)، شبکه های گسترده (WAN) ، سرورها و غیره پشتیبانی کنند. آنها به تهیه و حفظ رویه های ورود به سیستم و گزارش اتفاقات شبکه کمک می کنند.

تکنسین ها، علاوه بر فرایندها و رویه های خاص باید روش های بهینه سازی کارها را با ارایه راهکارهای شبکه و فناوری ارائه کنند. آنها در صورت لزوم به روزرسانی ها و وصله های نرم افزاری را اعمال می کنند.

آینده ای برای تکنسین خدمات کامپیوتری

بر اساس دفتر آمار کار ایالات متحده ( BLS ) انتظار می رود که فرصت های شغلی برای متخصصان پشتیبانی رایانه طی دوره 2016-2026 حدود 11 درصد افزایش یابد که بیش از میانگین همه مشاغل است. وزارت کشور ایالات متحده اضافه می کند، در آینده، به متخصصان پشتیبانی بیشتری نیاز خواهد بود، زیرا شرکت ها باید انواع سخت افزار و نرم افزار سیستم های خود را ارتقا می دهند.

خدمات کامپیوتر و شبکه

مدارک تحصیلی و دوره های مورد نیاز تکنسین شبکه و خدمات کامپیوتری

تکنسین های کامپیوتر می توانند علاوه بر مدارک کاردانی یا مهندسی علوم کامپیوتر یا رشته های مرتبط در فن آوری، یا دریافت گواهینامه A + از CompTIA یا سایر موارد Microsoft Certified Professional (MCP) و Cisco Certified Technician (CCT) به عنوان تکنسین تعمیر کامپیوتر به ارائه خدمات کامپیوتری بپردازند.

آنها باید از برنامه های بازیابی سیستم آگاه باشند. آنها باید دانش اولیه ای در مورد پروتکل های شبکه مانند TCP / IP و توپولوژی داشته باشند. تکنسین های تعمیر کامپیوتر باید با کسب مهارت های جدید خود را در جریان آخرین پیشرفت های فناوری قرار دهند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *