خدمات فنی کابل کشی شبکه و تلفن سانترال از دیگر خدمات شرکت خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر گروه استاد شبکه است که با بیش از 10 سال تجربه در حال ارائه آن می باشیم. کابل کشی شبکه برای اتصال و انتقال داده ها و اطلاعات بین کامپیوترها، روترها، سوئیچ ها، دوربین ها و سایر تجهیزات شبکه ازطریق کابل انجام می شود.

کابل های شبکه حامل یا رسانه ای هستند که داده ها از طریق آنها جریان می یابند. به نصب اصولی و مهندسی شده کابل شبکه بین نود های کاربران، تجهیزات شبکه، سوئیچ ها دوربین های آی پی و سایر مواردی که پورت شبکه دارند، در اصطلاح کابل کشی شبکه گفته می شود.

همچنین خدمات نصب و جمع آوری کابل کشی تلفن سانترال هم از دیگر خدمات ما می باشد که در صورت درخواست به مشتریان ارائه میشود.

قیمت کابل کشی شبکه
کابل کشی شبکه

 

خدمات کابل کشی شبکه و سانترال شامل چه کارهایی میشود؟

خدمات جمع آوری و کابل کشی شبکه و کابل کشی تلفن سانترال

خدمات کابل کشی دوربین های آنالوگ و آی پی

خدمات نصب داکت، ترانک، نصب پچ پنل، آرایش رک،

خدمات کابل کشی تلفن، سوکت زنی، نصب پریز تلفن و شبکه 

اگر به هر دلیل نیاز به اضافه کردن کابل به شبکه خود دارید

اگر به علت تغییر محل شرکت نیاز به انجام کابل کشی شبکه یا تلفن سانترال دارید

اگر کابل های شبکه شما دوچار مشکل شده و نیاز به تست و رفع مشکل دارید

اگر نیاز به تست ارتباط کابل بین سیستم ها و سوییچ دارید

میتوانید با ما تماس بگیرید.  

 

مزایای استفاده از خدمات کابل کشی شبکه و سانترال گروه استاد شبکه

استفاده از تکنسین های کابل کشی شبکه ما سبب داشتن شبکه ای پایدار و بدون قطعی و در نتیجه بازدهی بالا و سرعت مناسب در سراسر شبکه شما میشود.انجام خدمات کابل کشی شبکه و تلفن سانترال توسط افراد غیر متخصص در زمان استفاده باعث بروز مشکلات فراوانی برای شما خواهد شد که از جمله آن قطعی گاه و بیگاه بعضی از دستگاه ها و یا اتصالات و سرگردانی کاربران است.

اما نگران نباشید حتی این مشکلات را هم میتوانید از طریق تماس با ما و درخواست اعزام نصاب شبکه گروه استاد شبکه به راحتی رفع کنید. استفاده از خدمات کابل کشی گروه استاد شبکه به شما در داشتن شبکه ای پایدار و بدون قطعی ارتباط با دستگاه های موجود کمک میکند.

برای تست کابل های ارتباطی شبکه های کامپیوتری در محل و رفع مشکلات کابل کشی شبکه میتوانید از خدمات کامپیوتری گروه استاد شبکه استفاده کنید.

گروه استاد شبکه بیش از 10 سال تجربه و سابقه همکاری و ارائه خدمات به بیش از 100 شرکت و مشتری را دارد و شما میتوانید با خیالی آسوده کابل کشی و نیز رفع مشکلات ارتباطی شبکه خود را به ما بسپارید.

اگر دستگاه های موجود در شبکه شما با استفاده از کابل به یکدیگر متصل شده اند ولی امکان برقراری ارتباط با هم را ندارند میتوانید برای عیب یابی و رفع مشکلات کابل کشی و سانترال در محل خود با ما تماس بگیرید. ما خدمات کابل کشی شبکه و رفع مشکلات کابل کشی شبکه را در سریع ترین زمان برای شما انجام میدهیم.

اگر کابل ارتباطی دستگا های شما دچار قطعی شده و نیاز به تعویض و یا اضافه کردن طول کابل شبکه دستگاه های خود را دارید برای تعویض کابل شبکه یا تعویض سوکت کابل شبکه و نصب کیستون شبکه با ما تماس بگیرید تا این مشکلات را در سریع ترین زمان برای شما رفع کنیم.

ممکن است بعضی از سوکت های کابل های شبکه سیستم های شما، معیوب یا دچار قطع یا پارگی شده باشند که این خود باعث بروز قطعی در شبکه خواهد شد برای رفع این مشکل با ما تماس بگیرید تا مشکل کابل کشی شبکه شما در سریع ترین زمان رفع شود.

موارد مهم قبل از کابل کشی شبکه

کابل کشی شبکه یکی از مهمترین قسمت هایی است که برای ساخت یک شبکه کامپیوتری پایدار نیاز است. برای آشنایی بیشتر با کابل کشی شبکه با ما همراه باشید. 

ابتدا باید بدانید که خدمات کابل کشی شبکه عبارت است از نصب و اتصال کابل های شبکه به دستگاه های مختلف شبکه مانند سوییچ ها، روترها و سرورها. کابل های شبکه معمولا برای انتقال اطلاعات بین دستگاه ها استفاده میشوند و برای این منظور باید به صورت صحیح و با رعایت استانداردهای مربوطه نصب شوند. 

استفاده از کابل های شبکه ی با کیفیت و به صورت صحیح میتواند نقش بسزایی در کارایی شبکه داشته باشد. بنابراین در انتخاب کابلهای شبکه و نصب آنها باید به جزئیات دقت کرد و به استانداردهای مربوط توجه کرد. همچنین برای کابل کشی شبکه باید از ابزارهای مناسب و فنی مورد نیاز مانند کانکتور و پچ پنل استفاده کرد. این ابزارها به کاربر این امکان را می دهند تا کابل های شبکه را با دستگاه های مختلف متصل کنند. 

 عدم داشتن تجربه کافی در این زمینه باعث میشود کابل اتصال دستگاه های موجود در شبکه شما دچار مشکل شده یا ارتباط سیستم ها با هم قطع است و نمیتوانید به راحتی با سیستم های موجود در شبکه ارتباط برقرار کنید.

کابل کشی شبکه اولین مرحله از راه اندازی شبکه های lan می باشد و هزینه آن بسته به متراژ و حجم کار تعیین میشود. کابل کشی شبکه برای راه اندازی شبکه lan و یا برای راه اندازی مرکز تلفن ویپ انجام میشود.

شما هم میتوانید برای راه اندازی شبکه lan یا رفع مشکلات کابل کشی از خدمات کابل کشی گروه استاد شبکه استفاده کنید. 

 

مراحل اجرای کابل کشی شبکه و سانترال

طراحی نقشه برای محل عبور کابل قبل از شروع عملیات انجام میشود و در آن بهترین مسیر عبور کابل را با در نظر گرفتن آینده نگری های لازم آن و نیز مکان سایر تجهیزات مشخص می شود.

عملیات داکت و ترانک کشی شبکه بعد از طراحی نقشه شبکه شروع میشود و باعث زیبایی و حفظ کابلهای مورد استفاده در شبکه میشود. نصب پچ پنل و آرایش رک هم برای مرتب بودن کابلها در داخل رک انجام میشود.

سپس عملیات کابل کشی انجام میشود و سپس نصب نودها ، پریزهای شبکه و پریزهای تلفن و برق و کیستونها روی ترانکها و نصب سخت افزار شبکه تقریبا مرحله آخر عملیات پسیو شبکه است که انجام میشود. 

 

نصب دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

با توجه به افزایش استفاده از دوربینهای مداربسته و کارآیی آنها و نیز تنوع دوربینها و موارد مختلف استفاده از آنها میتوانید برای نصب انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ و آی پی با گروه استاد شبکه تماس بگیرید. 

 

نصب رک و تجهیزات داخل آن مانند سوئیچ،اکسس پوینت، روتر، سرور، UPS و …

تعرفه کابل کشی شبکه
انواع کابل کشی شبکه در تهران

 

اسمبل کردن رک و نصب سایر تجیهزات شبکه از جمله خدمات پسیو شبکه است که توسط گروه استاد شبکه انجام میشود.

رک های معمولا در دو نوع اصلی ایستاده و دیواری با اندازه های مختلف وجود دارند که بسته به مکان از آنها استفاده میشود. قطعات اصلی رکها شامل موارد زیر است:

FAN خنک کننده: برای خنک نگه داشتن اجزای داخلی رک است که معمولاً در سقف آن نصب میشود.

ماژول برق یا Power Module: قطعه ای که تعدادی پریز برق روی آن به منظور تغذیه اجزای داخلی رک بهخصوص سوییچ و سرور نصب شده است.

سینی یا Shelf: برای جداسازی بخش های مختلف در رک و قرار دادن تجهیزاتی مانند سوییچ، مسیریاب یا Router و یا صفحه نمایش سرور روی آنها استفاده میشود. 

دماسنج یا Thermometer: این قطعه دمای رک را اندازه گیری میکند و روی نشانگرهای دیجیتالی خود نمایش میدهد. این حرارت سنجها دارای حافظه هستند و در صورت رسیدن دما به درجه مشخص شده فن های رک را روشن میکنند.

قیمت کابل کشی شبکه
انواع کابل کشی شبکه

انواع کابل های شبکه قابل استفاده در شبکه داخلی

معمولا در کابل کشی شبکه از کابل های زوج بهم تابیده یا Twisted Pair استفاده میشود. این کابل ها از 8 رشته سیم که به صورت 2 تایی به هم پیچیده شده اند تشکیل شده است به همین دلیل به آنها کابل های زوج بهم تابیده میگویند.

رنگ‌های هر سیم با یکدیگر متفاوت است. روی هر سمت کابل های شبکه زوج به هم تابیده سوکت RJ۴۵ نصب و استفاده می‌شود. دستگاه‌های شبکه هم برای استفاده از این کابل ها دارای درگاه‌ یا پورت RJ۴۵ هستند.

نوع طبقه بندی انواع کابل های زوج بهم تابیده را با توجه CAT آن میتوان مشخص کرد. این طبقه بندی از CAT 1 شروع میشود و فعلا تا CAT 8.2 ادامه داشته و در آینده شاید رده بندی های بالاتری هم برای این کابل ها عرضه شود.

 الان بیشتر از کابل‌های Cat5e , Cat5 و Cat6 و Cat7 استفاده می‌شود. هرچه شماره رده بندی این کابل ها بالاتر باشد، استاندارد و نوع کابل جدیدتر می‌شود.

کابل‌های جدیدتر از سرعت بیشتر و پهنای‌باند بالاتری سود می‌برند ولی از کابل‌های پایین‌تر از خود هم پشتیبانی می‌کنند. معمولا در این کابل ها هرچه سیم‌ها بیشتر دور همدیگر تابیده شده باشند؛ سرعت‌شان بالاتر و در رده بالاتری قرار میگیرند.

این کابل‌ها به غیر از سرعت و نوع سیم‌پیچی، تفاوت‌های دیگری هم با هم دارند و به چند دسته UTP و STP یا SSTP و FTP تقسیم می‌شوند.

 

کابل‌های UTP و STP یا SSTP و FTP

کابلهای UTP  مخفف Unshielded Twisted Pair است و به کابل‌هایی گفته می‌شود که زوج سیم‌های به هم تابیده بدون کاور یا شیلد مجزا هستند.

STP: مخفف Shielded Twisted Pairs و به کابل‌هایی گفته می‌شود که زوج سیم‌های به هم تابیده شده از کاور یا شیلد مجزا استفاده می‌کنند. شیلد ممکن است دور خود سیم‌های زوجی یا دور کل سیم‌ها یا دور ۴ تا از سیم‌ها باشد.

FTP: مخفف Foiled Twisted Pairs است و به جای شیلد از فویل آلومینیومی استفاده شده است.

SFTP: در این نوع کابل، هم از شیلد و هم از فویل برای دور سیم‌ها استفاده شده است.

SSTP: مخفف Shielded Shielded Twisted Pairs است و از دو سری شیلد برای پیچیدن دور سیم زوج‌ها بهره می‌گیرند.

بنابراین؛ وقتی می‌گویند کابل Cat۵ UTP یعنی یک کابل شبکه LAN از نوع ۵ بدون شیلد. کابل Cat۷ STP نیز یک کابل شبکه LAN از نوع ۷ با شیلد است.

برخی اوقات در ساخت کابل‌ها از فناوری‌های دیگری هم استفاده می‌شود که سعی می‌کنند با حروفی آن را مشخص کنند:

e: مخفف عبارت Enhanced و به معنی بهبودیافته است. معمولا اگر کابل Cat۵ را در برابر نویز مقاوم‌تر کنند و کارایی بهتری داشته باشد؛ به آن کابل Cat۵e میگویند. پس Cat۵e همان کابل Cat۵ با قدرت ضدنویز بیشتر است تا سرعت و کیفیت بهتری در داخل شبکه داشته باشد.

a: مخفف عبارت Augmentad است. در کابل‌های سری ۶ اگر سرعت کلاک پالس‌ها را از ۲۵۰ مگاهرتز به ۵۰۰ مگاهرتز افزایش دهند؛ کابل Cat۶a ساخته می‌شود.

به طور کلی انواع مختلف کابلهای Twisted Pairs شبکه از لحاظ لایه های حفاظتی در برابر اثرات القایی یا EMI به شرح زیر می باشند.

 

انواع مختلف کابلهای Twisted Pairs شبکه

1- UTP          چهار زوج بهم تابیده

2-  U/FTP      چهار زوج بهم تابیده + یک لایه فویل دور هر زوج

3-  F/UTP      چهار زوج بهم تابیده + یک لایه فویل دور چهار زوج

4- S/UTP       چهار زوج بهم تابیده + یک لایه شیلد بافته شده دور چهار زوج

5-  SF/UTP    چهار زوج بهم تابیده +یک لایه فویل و شیلد دور چهار زوج

6-  F/FTP      چهار زوج بهم تابیده + یک لایه فویل دور هر زوج + یک لایه فویل دور چهار زوج

7- S/FTP       چهار زوج بهم تابیده + یک لایه فویل دور هر زوج + یک لایه شیلد دور چهار زوج

8- SF/FTP     چهار زوج بهم تابیده + یک لایه فویل دور هر زوج + یک لایه فویل و شیلد دور چهار زوج

غیر از اثرات القایی خارجی  یا EMI ، عوامل محیطی نیز ممکن است سبب آسیب دیدن کابل شبکه گردد. به همین علت ابتدا باید کابل شبکه مناسب با محیط را انتخاب کنید. 

 اجرت و قیمت کابل کشی شبکه و سانترال گروه استاد شبکه در تهران

نوع خدمات اجرت
کابل کشی شبکه متری 15 هزار تومان
داکت کشی متری 20 هزار تومان
نصب ترانک و اتصالات متری 30 هزار تومان
سربندی دو سر سوکت و کیستون 40 هزار تومان
نصب پریز روکار و ترانکینگ 40 هزار تومان
نصب پریز دوقلو شبکه و تلفن 30 هزار تومان
سربندی کابل تلفن سوکت و کیستون 20 هزار تومان
پچ کورد دوسر سوکت 30 هزار تومان
نصب پج پنل 24 پورت 400 هزار تومان
بستن تجهیزات بر روی رک 300 هزار تومان
سیم کشی برق متری 15 هزار تومان
کابل کشی تلفن 2 زوج متری 12 هزار تومان
کابل کشی تلفن 10 زوج متری 14 هزار تومان
قیمت کابل کشی تلفن 20 زوج متری  17 هزار تومان
قیمت کابل کشی کواکسیال متری 13 هزار تومان
کابل کشی کواکسیال ترکیبی قطر 7 و 0.5 متری 16 هزار تومان
نصب فیزیکی اکسسپوینت روی سقف و دیوار عددی 200 هزار تومان
قیمت نصب فیزیکی دوربین ثابت روی سقف یا دیوار عددی 220 هزار تومان
نصب فیزیکی دوربین متحرک روی سقف عدد 300 هزار تومان
قیمت لوله کشی فلکسی متری 9 تا 22 هزار تومان
نصب دستگاه سانترال  300 هزار تومان
آرایش رک 22 یونیت عددی با دو پچ پنل 1 میلیون تومان

تعرفه خدمات کابل کشی شبکه و سانترال گروه استاد شبکه

 

 

 

 

 

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.