در این مطلب روشی برای جلوگیری از کپی فایلها و فولدرها در زمانی که کاربران به صورت ریموت دسکتاپ به سیستم محل کار متصل میشوند را آموزش میدهیم. ممکن است بخواهید برای افزایش امنیت فایلها و پوشه های موجود در سیستم های محل کار در زمانی که کاربران به صورت ریموتی و از راه دور به کامپیوترهای محل کار وصل شوند امکان کپی کردن فایلها و پوشه ها را از سیستم محل کار به سیستم دیگر نداشته باشند برای این کار میتوانید روی سیستم محل کار پالیسی زیر را فعال کنید.

در ابتدا برای دسترسی به کنسول گروپ پالیسی عبارت gpedit.msc را در RUN وارد کرده و دکمه اینتر را بفشارید. سپس به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration >Administrator Templates >Windows Components > Remote Desktop Services >Remote Desktop Session Host >Device and Resource Redirection > Do not allow Clipboard redirection

جلوگیری از کپی در ریموت دسکتاپ

برای جلوگیری از کپی فایل ها و فولدرها در زمانی که کاربران با ریموت دسکتاپ به سیستم متصل شده اند باید گزینه مشخص شده را Enable کنید و سپس سیستم را یکبار رستارت کنید. اگر در مجموعه خود از دامین اکتیودایرکتوری استفاده میکنید، میتوانید یک پالیسی به همین صورت روی دومین کنترلر ایجاد کنید و آنرا به OU کاربران اختصاص دهید. این کار باعث جلوگیری از کپی فایل ها و پوشه های موجود در سیستم در زمان اتصال ریموتی کاربران به سیستم میشود.

میتوانید برای اعزام تکنسین کامپیوتر و شبکه به محل خود با ما تماس بگیرید.

1 دیدگاه

  • با سلام. از شما بابت مطالب بسیار مفیدتان سپاسگزارم. در پناه خداوند یکتا موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.